Pienyrityksen digimarkkinointi (30 osp)

Asiakas on netissä ja sosiaalisessa mediassa, osaatko tuottaa asiakasta kiinnostavaa sisältöä? Löytääkö asiakas tuotteesi ja palvelusi? Toimiiko ostopolku ja tuleeko myyntiä?
Käytännönläheisessä koulutuksessa opit keskeisiä asioita some- ja verkkonäkyvyyden parantamiseksi ja työpajoissa opit käyttämään digityökaluja.
Koulutus toteutetaan ensisijaisesti yrittäjän tai työntekijän oppisopimuksena. Opettelet taitoja ja käytät niitä yrityksen näkyvyyden ja myynnin parantamiseksi.
Käytännön tekemisellä osoitat osaamisesi Markkinointiviestintä ja sisällöntuotanto -tutkinnon osassa ja saat siitä todistuksen. Jos jatkat opiskelua esimerkiksi henkilökohtaisten myyntitaitojen kehittämiseksi, voit suorittaa Liiketoiminnan ammattitutkinnon.
Tutustu tutkinnon osan sisältöön OpintopolussaSopiiko tämä koulutus minulle?
Koulutus sopii sinulle, joka toimit yrittäjänä tai yrityksen digitaalisen markkinoinnin parissa alan työpaikassa. Verkko-opetukseen osallistumiseen tarvitset tietokoneen, kuulokkeet, mikrofonin ja nettiyhteyden.
Miten ja missä voin opiskella?
Opintojen alussa sinulle tehdään yksilöllinen opintosuunnitelma, jossa otetaan huomioon myös aikaisempi osaamisesi.
Opinnot toteutetaan verkkopainotteisena päivä-monimuotokoulutuksena. Koulutuspäivät järjestetään hybridiopetuksena (lähiopetus Keuda-talolla ja etäopetus Teamsissä). Koulutuspäivät voi katsoa myös jälkikäteen tallenteina. Osa osaamisesta hankitaan opiskelemalla omatoimisesti ja omaan tahtiin verkko-oppimisympäristössä. Koulutuksen ajaksi solmitaan oppisopimus (yrittäjän tai työntekijän). Koulutuksen seuraava aloitus on keväällä 2024.
Lähipäivien sisältö
Tavoitteet verkkonäkyvyyden parantamiseksi
Asiakkaan ostopolku Kohderyhmät: ketä pyrin tavoittamaan ja mistä heidät tavoittaa Viestinnän tavoitteet ja yrityksen pääviesti Digitaalisen viestinnän kanavat Asiakasnäkökulma: miten asiakas hakee yritystäDigimarkkinoinnin perustyökalut käyttöön
Opiskellaan omaan tahtiin verkossa
Asiakkaita kiinnostava sisältö verkkosivuilla
Nykytila ja uudet ideat Hakukoneoptimointi Verkkosivujen sisällön ideointipaja Keskustellaan verkkosivujen teknisestä ylläpidosta ja mietitään yhdessä paras toteutus.Sisällön tuottaminen
Verkkosivujen, blogin ja uutiskirjeen tekstityöpajat Saavutettavuusvaatimukset VideopajaSome-kanavien kiinnostava sisältö ja mainonta
Some-kanavien kiinnostava sisältö Kuvankäsittely somekanavissa Some-kampanjan rakentaminen ja some-mainonta Some-kampanjan tuloksellisuusGoogle Ads mainonta ja ilmainen Google My Business
(verkkototeutus)
Tuloksellisuus ja vaikuttavuus, Google Analytics
(verkkototeutus)
Lopuksi:
Näytöt ja arviointikeskustelutMaksaako tämä koulutus?
Koulutus on maksuton.
Miten haen?
Haku syyskuussa 2023 alkavaan koulutukseen on päättynyt. Haku aukeaa jälleen lähempänä seuraavaa aloitusajankohtaa.
Haethan vain yhteen koulutukseen kerrallaan. Hakukohdetta on mahdollista vaihtaa olemalla yhteydessä Hakeutumispalveluihin. Ilmoitathan Hakeutumispalveluihin myös, jos haluat täydentää hakemuksesi tietoja tai esimerkiksi yhteystietoihisi tulee muutos.
Hakulomake Hakijan ohjeetKysy lisää!
Ekblad NadjaTuntiopettaja päätoiminen
Kerava, Keskikatu 3 (Keuda-talo)
Ikävalko AriAsiantuntija
Kerava, Keskikatu 3 (Keuda-talo)
Keudan HakeutumispalvelutKiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Pienyrityksen digimarkkinointi (30 osp), voit täyttää alta löytyvän yhteydenottolomakkeen. Kysymyksesi lähetetään suoraan oppilaitokselle.Ota yhteyttä

Keuda - Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä
Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä Keuda on yksi Suomen suurimpia nuorten ja aikuisten ammatillisen koulutuksen järjestäjiä. Keuda palvelee Järvenpäässä, Keravalla, Mäntsälässä, Nurmijärvellä, Sipoossa ja Tuusulassa. Keudassa uskotaan tekojen voimaan. Oppimalla uutta ja toteuttamalla itseämme voimme vaikuttaa siihen, miten maailma ympärillämme kehittyy. Keudassa tehdään vuosittain yli...
Lue lisää oppilaitoksesta Keuda ja katso koulutustarjonta täältä