Sivuston käyttötapa: Mobiili

Katso täältä tietoa yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen kevään 2020 valintaperusteista ja valintakokeista!

International Marketing Management MIMM, Master of Science in Business Administration

Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto
Yhteenveto
2 vuotta
englanti
Opintotukikelpoinen
Syksyllä
   
Full time
Lappeenranta
Maisteriopinnot ja itsenäiset maisteriohjelmat

International Marketing Management MIMM, Master of Science in Business Administration

Study objectives

In order to remain competitive, companies need to excel in global marketing management.

Global markets are characterised by high levels of uncertainty. In addition, the trend of digitalisation is creating both challenges and opportunities for international management of firms. Thus, the value of data to support managerial decision making is increasing. Data-based strategic decision making and marketing analytics represent the key competences of today's marketing managers.

In this Master's programme, you will develop expertise in strategic global marketing, digital marketing and marketing analytics, international business and value creation in a rapidly changing world. The curriculum contents of this EPAS-accredited programme are carefully designed to carry a strong career-building potential.

After completing this Master's programme, you will:

  • understand and assess the challenges of turbulent business environments,
  • be able to evaluate and design strategies in such environments either in marketing, international business and/or technology management fields,
  • apply relevant business skills,
  • choose relevant additional knowledge and skills to support subject-based expertise and international readiness,
  • conduct and report on an independent scientific research project,
  • utilise strong analytical skills and apply tools required for professional practices,
  • show a global, innovative, market-oriented and ethical mindset.

Study contents

During your studies, you will gain real-life competencies in case studies, simulation games, elevator pitches, company assignments and role-playing. You will develop a creative, customer-focused and data driven approach to solving business problems.

The curriculum of this Master's programme covers a wide spectrum of elements supporting the corporate learning experience. For example, courses incorporating field-based experiential learning typically promote company input and involvement, reflectivity, active engagement, the development of problem-solving, information-gathering and analytical skills, oral presentation and company feedback.

Hakeminen

Koulutukseen haetaan maisterihaussa osoitteessa opintopolku.fi.

Tutkinto / todistus

Master of Science in Business Administration

Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto

Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto

Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto

Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto (Lappeenranta University of Technology, LUT) on toiminut vuodesta 1969 edelläkävijänä tekniikan ja talouden yhdistävänä tiedeyliopistona. Tieteellinen tutkimus ja akateeminen koulutus työllistävät kansainvälisessä yhteisössä noin 6000 opiskelijaa ja asiantuntijaa. Puhdas energia ja vesi, kiertotalous sekä kestävä liiketoiminta ovat...


Lue lisää oppilaitoksesta Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto

Skinnarilankatu 34
53850 Lappeenranta

Arvioinnit

International Marketing Management MIMM, Master of Science in Business Administration ei ole saanut vielä yhtään arviointia. Anna oma arviointisi.

Saatat olla kiinnostunut myös näistä: