Liiketoiminnan ammattitutkinnon osa | digitaalinen markkinointi, somevastaava, sisällöntuottaja
Sisällöntuottajat ja somevastaavat suunnittelevat ja toteuttavat yrityksen digitaalista markkinointia, sisältöjä yrityksen eri somekanaviin sekä seuraavat toimenpiteiden vaikuttavuutta verkkoanalytiikan avulla. Tule hankkimaan ammatillista etumatkaa vahvistamalla digitaalisen markkinoinnin ammattitaitojasi!
Valmennuspäivissä saat työkaluja digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun ja eväitä asiakaslähtöiseen sisällöntuotantoon sosiaalisen median kanavissa.
Koulutuksessa suoritetaan Liiketoiminnan ammattitutkinnon markkinointiviestinnän toimeksianto -tutkinnon osa, 60 osp.
Koulutuksen sisältö
Lähiopetuspäivinä käydään läpi seuraavia aihealueita
Päivä 1: Instagram, tekstien ja kuvien hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
- Kuinka tuotat laadukasta tekstiä eri somekanaviin?
- Hyvän verkko- ja somekuvan vaatimukset
- Somesisältöharjoitus
Päivä 2: YouTube ja Tiktok, videoiden hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
- Millainen on hyvä video?
- Videotyöpaja: näin teet yksinkertaisen somevideon
- Videoiden editointi CapCutilla
Päivä 3:
- Asiakaslähtöisyys digimarkkinoinnissa
- Psykologinen markkinointi, STP-malli
Päivä 4:
- Maksullinen mainonta
- Meta Business Suite
Päivä 5:
- Tekoälyn hyödyntäminen sisällöntuotannossa
- Verkkosivut sisällöntuotannon ja löydettävyyden kannalta
- Podcastit
Päivä 6: Google Ads, Googlen analytiikka, verkkosivuanalytiikka
- Verkkosivuanalytiikka
- Google Analytics
- Hakukonemainonta SEA
- Hakukoneoptimointi SEO
- Tietoturva
Päivä 7: Itseopiskelutehtävän läpikäynti
Koulutukseen kuuluu lähiopetusta oppilaitoksessa, Sammonkadun kampuksella (klo 8.30 – 15.00) sekä työssäoppimista harjoittelupaikassa tai omassa työpaikassa alan työtehtävissä.
Sinulla on mahdollisuus suorittaa myös koko Liiketoiminnan ammattitutkinto – myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Liiketoiminnan ammattitutkinnon osa | digitaalinen markkinointi, somevastaava, sisällöntuottaja, voit täyttää alta löytyvän yhteydenottolomakkeen. Kysymyksesi lähetetään suoraan oppilaitokselle.Hakeminen
Koulutus soveltuu sinulle, jos
- toimit markkinointiviestinnän tehtävissä ja haluat kehittää ammattitaitoasi tai
- sinulla on perustiedot ja -taidot markkinointiviestinnästä ja jonkin verran alan työkokemusta.
Koulutus ja tutkinnon suorittaminen edellyttävät alan työ- tai työssäoppimispaikkaa, sillä ammattitaito osoitetaan aidoissa työelämän tehtävissä.
Suomen kielen kielitaito vähintään B2.1.
Hakeminen
Koulutukseen haetaan opintopolussa hakuaikana 19.3. - 4.9.2025.
Koulutuksen voi suorittaa oppisopimuksena, jos sinulla on alan työpaikka. Ota yhteyttä oppilaitokseen ennen ilmoittautumista.
Jos sinulla ei ole alan työpaikkaa, voit suorittaa koulutuksen harjoittelusuhteessa, koulutussopimuksella. Opiskelija hankkii alan työssäoppimispaikan itse ennen opintojen alkua.
Tutkinto / todistus
Liiketoiminnan ammattitutkinnon tutkinnon osa (digitaalinen markkinointi, somevastaava, sisällöntuottaja)
Kustannukset
Oppisopimuskoulutus: maksuton
Koulutussopimus/omaehtoinen koulutus:
Osatutkinto: 100 €/ 1 tutkinnon osa
Koko tutkinto: 200 €
Seuraavat toteutukset
Ota yhteyttä
Tampereen seudun ammattiopisto | Tredu
Tampereen seudun ammattiopisto Tredu on Suomen toiseksi suurin ammatillisen koulutuksen järjestäjä. Tredu toimii 13 kampuksen voimin Tampereella, Kangasalla, Lempäälässä, Nokialla, Orivedellä, Pirkkalassa, Virroilla ja Ylöjärvellä. Tredussa opiskelee vuosittain noin 17 000 nuorta ja aikuista opiskelijaa. Koulutustarjonta kattaa perustutkinnot, ammattitutkinnot, erikoisammattitutkinnot,...
Lue lisää oppilaitoksesta Tampereen seudun ammattiopisto | Tredu ja katso koulutustarjonta täältä