Uudistimme ammatinvalintatestimme – kokeile uutta testiä täällä!

Stina Wahlsten, Product Marketing Manager, Visma

Lue Stina Wahlstenin uratarina.

Visma

Stina Wahlsten

  • Mitkä ovat ensisijaisia työtehtäviäsi ja vastuualueitasi?

Product Marketing Managerina toimin kuten liima eri sidosryhmien välillä yhden tuotteen parissa. Ensisijainen vastuualueeni on varmistaa, että kommunikointi sujuu hyvin sekä tiimien välillä että asiakkaidemme kanssa. Työskentelen tiiviisti tuotekehityksen, myynnin, customer success -tiimin sekä asiakkaiden kanssa. Työtehtäviini kuuluu muun muassa eri analyysien tekeminen, markkinointimateriaalien tekeminen ja sisäinen kommunikointi.

  • Mikä on parasta työssäsi?

Parasta työssäni on ongelmanratkaisu ja strateginen ajattelu. Samalla tykkään siitä, että saan käydä paljon keskusteluja eri ihmisten kanssa ja yhdessä löytää ratkaisuja ongelmiin.

  • Miten hyödynnät koulutustasi työssäsi?

Olen opiskellut rahoitusta ja taloustiedettä. Nämä aineet eivät ehkä ihan suoraan liity työhöni. Opiskeluaikana opin myös ongelmanratkaisusta sekä siitä, miten markkinat toimivat ja miten asiakast toimii ja järkeistää. Lisäksi eri kurssit, kuten esimerkiksi rahoituskurssi hinnoittelusta, ovat olleet avuksi. Lisäksi opiskelun aikana saatu sosiaalinen verkostoni on ollut suuri apu. Sain tietää Visman traineeohjelmasta verkostoni kautta, ja tästä oma Visma-matkani alkoi.

  • Mitä vinkkejä antaisit samoista työtehtävistä haaveilevalle?

Yritä ajatella boksin ulkopuolelta, että miten voit ratkaistaa ongelman, ja mieti sen jälkeen vähän pidemmälle. Tärkein taito, joka sinulla voi olla, on kuunteleminen, ja jos et ymmärrä, kysy. Kommunikaatiolla voi ratkaista useimmat ongelmat, ja varsinkin tällaisessa “hämähäkki verkossa” -roolissa kommunikointi on kaiken ydin. Itse kysyn aina miksi, niin tiimiltä, itseltäni ja asiakkaalta.  

  • Mitkä ovat kolme parasta asiaa Vismalla työskentelyssä?

1. Työkaverit ja työympäristö ovat minulle hyvin tärkeitä, ja Visma on tässä onnistunut hyvin. Meillä on esimerkiksi Visma Fiilis, tai ViFi, joka järjestää erilaisia tapahtumia koko ajan. Olen ollut mm. glögitastingilla ja Hans Zimmerin keikalla työporukkani kanssa.

2. Vismalla saa hyvin tuoreena, nuorena ja uutena paljon vastuuta, joka tarkoittaa sitä, että jos haluat kehittyä nopeasti ja saada jyrkän oppimiskäyrän, Visma antaa tälle mahdollisuuksia. Lisäksi, koska Visma on niin iso konserni, on myös mahdollista saada kansainvälisiä mahdollisuuksia ja mahdollista saada uusia positioita Visman sisällä. Itse olen ollut Vismalla 2,5 vuotta ja olen ollut töissä kolmessa eri roolissa neljässä eri maassa.

3. Päivät eivät ikinä jää tylsäksi, ja sinulla on mahdollista toteuttaa omia ideoitasi. Vismalla mikään ei pysy ennallaan pitkään, esimerkiksi Visma ostaa uusia yrityksiä noin 20 vuosittain, joka tarkoittaa sitä, että aina löytyy uusia haasteita ja arjen muuttumista. Tämä tarkoittaa myös sitä, että Visma on hyvin ketterä isoksi konserniksi ja muutoshalukas: jos sinulla on hyvä idea, voit toteuttaa sen. Esimerkiksi olen ollut mukana käynnistämässä ja kehittämässä Visma-konsernin vastuullisuusstrategiaa. 

Lue lisää Vismasta

Lue uratarinoita Vismasta:


Mainokset